Cílem takových aktivit učení je osobnostní a sociální rozvoj dětí/žáků a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou dítě/žáka k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti.
Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
Aktivitu je možné realizovat přímo ve výuce nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školou nad rámec běžné výuky (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem výuky:
- projektová výuka (ve škole/mimo školu);
- tandemová výuka;
- vzdělávání s využitím nových technologií;
- zážitková pedagogika;
- propojování formálního a neformálního vzdělávání;
- aktivizující metody.
I. VRSTEVNICKÉ UČENÍ
Vrstevnické učení s žáky 9. třídy a 6. třídy proběhlo v pátek 23. 6. Deváťáci a šesťáci představili našim prvňáčkům spoustu zajímavostí ze zeměpisu a matematiky, prvňáci jim zpestřili den zajímavými hádankami. Společné učení nás všechny bavilo a den jsme si užili.
II. SETKÁNÍ SE SPISOVATELKOU
Paní spisovatelka Ilona Březinová nás seznámila s tím, jak vzniká kniha, jak jako spisovatelka pracuje, kdy píše a kdy odpočívá. My její knížky známe, ale i přesto jsme si spoustu jejích knížek zakoupili. Paní spisovatelka nám do knížek napsala věnování.
III. VÁNOČNÍ TVOŘENÍ S RODIČI
Akce se velmi vydařila. Byla prostě super! Sešlo se nás opravdu hodně. Dospěláků bylo 14 a dětí 16.
No řekněte, není to nádhera? Vyráběli jsme andílky a kapříky. Hodně jsme se nasmáli a poznali se i jinak.
IV. HURÁÁÁ NA VYŠEHRAD
Naše třída vyjela na exkurzi do Prahy. Cílem byl Vyšehrad, Karlův most, Malá strana, Staroměstské náměstí, Pražský hrad. Bylo velké horko, proto jsme se přesouvali metrem, i tak jsme cestu na Pražský hrad z důvodu horka vzdali a raději jsme se šli občerstvit zmrzlinou a studenými nápoji. Exkurze se nám líbila.
V. NÁRODNÍ TECHNICKÉ MUZEUM – PRAHA
Žáci si mohli prohlédnout to nejlepší ze sbírky automobilů, motocyklů, jízdních kol a mimořádné exponáty z dějin letectví. Nahlédli také do dějin železniční i lodní dopravy a vývoje hasičských stříkaček. Po odchodu z technického muzea jsme zamířili na Staroměstské náměstí, kde si děti prohlédly Orloj, sochu mistra Jana Husa a Pražský poledník.
VI. DEN S LESY ČR
Den dětí jsme strávili v klidném prostředí vodní nádrže Machčák v Třebušíně. Lesy ČR připravily bohatý doprovodný program v podobě lesní pedagogiky, ukázek sokolnictví a rybochovu, představily těžkou techniku sloužící pro práci v lese. Měli jsme také možnost sledovat vodní ptactvo přímo z ornitologické pozorovatelny.
VII. OHROŽENÁ ZVÍŘATA
Sedmáci si užili svoji výhru v soutěži. V Zoo Děčín jsme absolvovali výukový program o ohrožených zvířatech. Zjistili jsme, co vše může člověk způsobit zvířatům. Potěžkali jsme si sloní kel, prohlédli si peněženku z hadí kůže, pohladili užovku a pozdravili "našeho Bruna".
VIII. HYGIENICKÉ MUZEUM DRÁŽĎANY
Pro doplnění učiva z přírodopisu je toto muzeum jedinečné. Seznamuje názornou formou stavbu i funkce lidského těla, zároveň ukazuje, jak o tělo pečovat. Žáci si mohli vyzkoušet i svou fyzickou sílu, stav smyslových orgánů a jejich možné poškození. Během přesunu se žáci porozhlédli i po okolí Drážďan, kam mohou na jaře opět vyrazit.
IX. MALÁ PEVNOST TEREZÍN
Deváťáci se vydali vlakem na dějepisnou exkurzi do Malé pevnosti Terezín. Společně absolvovali zajímavou prohlídku s odborným výkladem, která doplnila jejich znalosti historie 20. století i o méně známá fakta. Poznali celu, kde byl zadržován atentátník Gavrilo Princip, prohlédli si místo, odkud se podařilo několika vězňům utéci, prošli jsme 500 m dlouhou chodbou, která je součástí původního opevnění.
Další informace na www.zsbreziny.cz - blog školy pro šk. r. 2022-2023