Žáci druhého stupně byli rozděleni do dvou skupin – 6. a 7. třída, 8. a 9. třída.
Každá třída shlédla dva filmy, a následně pro ně byly připraveny aktivity vztahující se k filmu.
Pro 6. a 7. třídu byly připraveny filmy zaměřené na ekologii a životní styl – Kola versus auta a Na sever od slunce. Žáci se dozvěděli, jaké jsou nevýhody nadměrného používání automobilů, jaké jsou alternativy v dopravě, a že existuje hnutí propagující cyklistiku v rámci ochrany životního prostředí. Druhý film dokumentuje snahu dvou lidí, kteří se na nějaký čas usídlili za polárním kruhem a živili se jen odpadky, které sem doplavilo moře. Jejich snahou přispět k čistému životnímu prostředí je nasbírat alespoň tunu odpadků.
Pro druhou skupinu, 8. a 9. třídu, byl připraven film Putinovy děti o mladých homosexuálech v Rusku, kteří jsou vystavováni beztrestnému ponižování a šikaně. Film je ze sekce diktátorské režimy, což koresponduje hlavně s učivem 9. třídy, a je zaměřen na porušování lidských práv. Druhý film se jmenuje Plavba, a je ze sekce migrace. Dokumentuje, jak probíhá plavba migrantů z Afriky do Evropy. Je to velmi aktuální téma, které jsme prostřednictvím dokumentu mohli ještě více žákům přiblížit a osvětlit.
Výstupy z projektu jsou plakáty k filmům, které žáky více zaujaly, plakát porovnávající výhody/nevýhody aut a bicyklů, či vyjádření žáků k problematice homosexuality.
Žáci se do projektu aktivně zapojili, nebyli jen pasivními diváky. Zapojili se do diskuzí, vyjadřovali své názory, byli přivedeni k tomu, aby se nad tématy zamýšleli.
Průřezová témata:
Environmentální výchova, Výchova demokratického občana, Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova
Klíčové kompetence:
komunikace, řešení problémů, pracovní
Vypracovala: Mgr. Zuzana Šmidtová