Projektové vyučování je výuka založená na projektové metodě. Projekt je chápan jako komplexní pracovní úkol, při němž žáci samostatně řeší určitý problém (problémový úkol, problémovou situaci, ...). Pomocí této výukové metody jsou žáci vedeni k samostatnému zpracování určitých komplexních úkolů či řešení problémů spjatých s životní realitou. Charakteristickým znakem projektové výuky je cíl, který je představován určitým konkrétním výstupem, tj. výrobkem, praktickým řešením problému, ... Projekty často mají podobu integrovaných témat, využívají mezipředmětových vztahů.
V naší škole proběhl projektový den "Duševní zdraví". Žáci byli rozděleni do 8 skupin napříč ročníky a postupně během celého dopoledne prošli 8 stanovišť.
Z pohybových aktivit si pod dozorem lektorky vyzkoušeli základy jógy/chi kungu a různá relaxační a dechová cvičení.
Ve výtvarných dílnách za poslechu hudby vyjadřovali své pocity malbou, kresbou oběma rukama zároveň procvičovali propojenost mozkových hemisfér.
Křížovky, doplňovačky a kvízy byly také součástí programu, stejně jako beseda se školním psychologem a speciálním pedagogem.
Žáci si tuto netradiční formu výuky užili a odnesli si spoustu zážitků.