PARTNEŘI
Kotva
EŽK - Bakaláři
 
 
Rozvrhy
Aktuality
ŠUM - Škola u moře
7.9.2017

- termín od 15. do 24. 9. 2017

- vyjíždí přihlášení žáci 2. - 9. r.

- org. zaj. ŘŠ

VRSTEVNICKÉ VYUČOVÁNÍ
29.6.2017

POSLEDNÍ PROJEKT LETOŠNÍHO ŠK. R. - aktivní zapojení vrstevníků, kteří pozitivně působí na formování postojů ostatních dětí, svých spolužáků

Skončily závěrečné KP - III. až VIII.
14.6.2017

- po důkladné přípravě "proběhly" pololetní kontrolní práce od 3. do 8. r.

- učitelé "jdou" hodnotit

ŠKOLNÍ VÝLETY
19.6.2017

- OD 19. DO 23. 6. VYJÍŽDĚJÍ VŠECHNY TŘÍDY ŠKOLY

UČENÍ JINAK - IV. + V.
14.6.2017

- EXKURZE DO HISTORICKÉ PRAHY /vlastivěda

UČENÍ JINAK - IX.
9.6.2017

- EXKURZE DO TEREZÍNA /dějepis a výchova k občanství

"MATURITY" - PREZENTACE / VOLNÉ TÉMA + VOLBA OTÁZKY Z HL. PŘEDMĚTŮ
5.6.2017

- 5. + 6. 6. POSLEDNÍ KLASIFIKACE IX. - držíme pěsti

SENÁT A PARLAMENT ČR
31.5.2017

- žáci IX. exkurze s odborným výkladem

Celostátní testování - IX.
15.5.2017

- od 15. do 19. 5. budou testováni žáci IX. třídy z ČJ, AJ, P

- držíme pěsti pro štěstí

Škola v přírodě
14.5.2017

- 14. až 21. 5. vyjíždějí žáci I. + II. třídy do školy v přírodě Žihle

- přejeme pěkné počasí

Český den proti rakovině
10.5.2017

- žluté kytičky s modrou stužkou budou v Březinách i v ulicích Děčína nabízet naši "DEVÁŤÁCI"

Poslední letošní bruslení
16.3.2017

- 16. a 23. 3. poslední letošní bruslení - nezapomeňte na helmu - POVINNÁ!

Rozumíme penězům
14.2.2017

- projektový den žáků 1. stupně

- "Abychom uměli správně hospodařit"/ finanční gramotnost

 

 

Pololetní prázdniny
3.2.2017

- zasloužené

Pololetní kontrolní práce
13.1.2017

- od 13. do 24. 1. budou žáci 3. - 9. ročníku psát pololetní kontrolní práce

- informaci o termínech žáci obdrželi

- příprava probíhá v hodinách, je vhodné i domácí opakování

Projekt Vánoce
1.12.2016

- celoškolní předvánoční projektová výuka/ tradice v ČR i jiných zemích, dekorace, dovednosti přípravy jídel - raut, vánoční besídky s diskotékou

Život není sametový - projekt 2. st.
18.11.2016

- problematika lidských práv, životního prostředí, životního stylu, migrace

"My děti ze stanice ZOO"
31.10.2016

- Městské divadlo Děčín

- žáci 8. a 9. r.

- prevence proti pat. jevům

72 hodin
13.10.2016

- celorepublikové dobrovolnické akce ke zlepšení životního prostředí / chlapci z 8. a 9. r./

Dentální prevence
23.9.2016

- žáci 1. - 8. ročníku

- přednášejí studentky fakulty zubního lékařství

1. PROJEKTOVÝ DEN - 4. - 9. ročník
5.9.2016

"Ústecké podzemí" - civilní obrana

Závěrečné kontrolní práce
31.5.2016

- v termínech od 6. do 16. 6. budou v hlavních předmětech psát žáci KP

MDD - sportovní den
1.6.2016

- Den dětí oslavíme tradičně sportem, soutěžit bude celá škola na školním hřišti

Závěrečné zkoušky "DEVÁŤÁKŮ" 30. + 31. 5.
30.5.2016

30. 5. - PREZENTACE

31. 5. - ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ DLE VOLBY OTÁZKY

Celostátní testování
23.5.2016

 - 23. - 27. 5. budou probíhat celostátní vědomostní testy pro žáky 5. a 7. ročníku

Památník Terezín - IX.
26.5.2016

- žáci IX. ve čtvrtek 26.5. odjíždí na návštěvu Památníku Terezín - národní kulturní památky.

Karel IV. - celoškolní projekt
17.5.2016

- život v době středověku, odkaz "největšího" z Čechů

Nicholas Winton − Síla lidskosti
13.5.2016

"Nicholas Winton − Síla lidskosti" - 8., 9. r., kino Sněžník

Volba povolání - 8. r.
27.4.2016

- návštěva poradenského střediska na Úřadu práce v Děčíně

Jeden svět - 5. až 9. ročník /kino Sněžník
15.4.2016

- festival dokumentárních filmů o lidských právech

Velikonoční raut - 1. st.
23.3.2016

- zdravě i nezdravě ochutnáme tradiční i netradiční velikonoční pokrmy, které si sami uvaříme

Návštěva u Policie ČR - IV.
16.3.2016

- IV. třída jde zjistit jaké to je u Policie ČR

Přednáška Městské policie - pro VII., VIII., IX.
2.3.2016

 -morálka x zákon, návykové látky, hazard

Nejsme všichni stejní
1.3.2016

- projektový den 2. stupně/ etická výchova

2. PLAVECKÝ VÝCVIK - III., IV., V.
25.2.2016

25. 2. - začínáme, pozor na změnu rozvrhu / 10 lekcí - do 12. 5.

SAPERE - celorepubliková soutěž - "Vědět, jak žít"
2.2.2016

2. 2. 2016 - CELOREPUBLIKOVÁ SOUTĚŽ POD HLAVIČKOU MŠMT - životní prostředí, zdravá výživa, pohyb, prevence nemocí, ...

Výuka na Libverdě - 11. 2. 2016
5.2.2016

- tradiční spolupráce v laboratořích Libverdy/ 9. ročník

Únor 2016 - městská a okresní kola soutěží/ olympiád
5.2.2016

- účast žáků, kteří ve školních kolech obsadili "přední" místa - DRŽÍME PĚSTI

Kontrolní pololetní písemné práce
11.1.2016

- v termínu od 11. do 22. 1. 2016, denně max. 1 práce

ADOPCE - M. C. Baldé
15.1.2016

- příspěvek žáků a zaměstnanců na studium africké dívky

- min. 30 Kč 

Brusleni
8.1.2016

Třída III.+IV.+V. - bruslení na zimním stadionu - společný odjezd - 30 Kč/20 Kč autobus + 10 Kč vstupné.

Tradiční vánoční jarmark
16.12.2015

- akce pro rodiče a přátele školy od 16:30 do 18 hod

- sraz žáků i učitelů v 16:10

Plavecký výcvik - 1. + 2. r.
4.12.2015

- začínáme, pozor změna rozvrhu

Učíme se na zámku - 8. 12. 2015
28.11.2015

Vánoce na zámku a výstava - žáci 5.r.

Veletrh vzdělávání 2015 - 1., 2. 12. 2015
28.11.2015

- určeno žáků 8. + 9. r. a jejich rodičům

Autorské čtení v městské knihovně - 3. + 4. r.
27.11.2015

Paní spisovatelka Alena Kastnerová bude dětem číst ze své knihy O líné babičce a z knihyO nevyřáděném dědečkovi.

Zkus to sám
27.11.2015

- projekt pro IX.

Příběhy bezpráví
25.11.2015

- Jeden svět na školách / 2. st.

Zdravé děti
24.11.2015

- projekt pro 5. - 8. r.

Světový den televize
20.11.2015

- projekt. den 1. st.

Za kulturou do kina - celá škola - Píseň moře
16.11.2015

- odchod ze školy

- cena 50,- Kč

Fotografování - 1. stupeň
12.11.2015

1. stupeň /Vánoční tematika - průběžně od 8:30

Den Ekoškol - 2. stupeň
6.11.2015

6. listopadu oslavíme společně s mnoha dalšími Ekoškolami po celém světě Světový den Ekoškol.

  

HC Děčín
4.11.2015

Návštěva HC Děčín, chlapci 1.-3. roč. (8.00)

Halloween ve škole
2.11.2015

Strašidelná či veselá dýně - soutěž

Projekt 72 hodin
20.10.2015

Ukončení projektu 19. 10. 2015

 
 
Mapa webu
A
A
A

Rozumíme penězům - FG / Finanční gramotnost

Vloženo: 24.2.2017 | Autor: Florianova | Upravil: Florianova | Zobrazeno: 1143x
Délka trvání: 1. + 2. třída – 2VH; 3. – 5. třída – celá dopolední výuka Věk: 6. – 11let Více fotografií ve Fotoalbu.

Průřezová témata: ˇ

Osobnostní a sociální výchova – Rozvoj schopností poznávání, Řešení problémů,

Rozhodovací dovednosti, Seberegulace a sebeorganizace

Výchova demokratického občana – Občan, občanská společnost a stát

Mediální výchova – Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

 

Předměty:

  •          Prvouka
  •          Vlastivěda
  •          Matematika

 

Dovednosti:

  •          vyhledávat a třídit informace
  •          rozvoj kooperativních a komunikativních dovedností
  •          manipulace s penězi

 

Oborové cíle:

1. – 2. třída: žáci - poznají české bankovky a mince

                          - odhadnou ceny základních potravin a jiného zboží

 

3. – 5. třída: žáci - dokáží zkontrolovat, kolik peněz je vráceno při placení

                           - vyjádří svými slovy, co znamená, že banka je správce peněz

                           - zvládnou porovnat svá přání a potřeby se svými

                             finančními možnostmi

                           - sestaví jednoduchý osobní rozpočet

                           - uvedou příklady základních příjmů a výdajů domácnosti

                           - objasní, jak řešit situaci, kdy příjmy jsou vyšší než výdaje

                           - objasní, jak řešit situaci, kdy příjmy jsou nižší než výdaje

                           - si uvědomují rizika spojená s půjčováním peněz

Popis projekt či výukové aktivity

Motivační část 

Motivace proběhla na začátku každého bloku dle uvážení jednotlivých učitelek. 

Realizační část 

Každá paní učitelka si připravila hodinový blog na dané téma. Vzhledem k tomu, že ve třídě vždy byla smíšená skupina (1.+ 2. třída; 3.- 5. třída) musela daný blog přizpůsobit schopnostem žáků a jejich zájmům. 

1.+ 2. třída - Mgr. D. Jandačová, Mgr. L. Kalivodová

I. blok (peníze):

Ž. se v tomto bloku seznámili s všemi českými penězi. Dozvěděli se význam značky Kč. Roztřídili peníze na mince a bankovky. Mince rozpoznávali hmatem. Řadili je podle hodnoty. Na bankovkách hledali ochranné prvky. Seznámili se významnými osobnostmi na bankovkách. Většina činností byla formou hry. 

II. blok (nakupování):

Ž. formou hry odhadovali a následně se seznamovali s cenami běžných potravin a jiných výrobků. Řadili obrázky zboží podle výše ceny. Ve skupinách dělali malý nákup na jeden den a větší nákup na jeden týden. Seznámili se s různými způsoby, jak naložit s penězi. 

3. – 5. třída - Mgr. I. Poulová, Mgr. L. Rusová, Mgr. J. Charvátová

I. blok (banka):

Žáci se pomocí prezentace seznamují s tím, jak vznikla banka, s jejím úkolem, druhy bank. Při skupinové práci vypracovávali různé pracovní listy a úkoly, které souvisely s tématem banka. Odpovědi na některé úkoly museli žáci hledat po třídě na vylepených listech. Každá skupina, která obsahovala cca 5  - 6 žáků se na konci prezentovala svými výsledky (nalepili je na velký arch papíru a dotvořili dle své fantazie).

II. blok (rozpočet):

Žáci se seznamují s pojmy příjmy a výdaje v obecné rovině. Zjišťují zdroje příjmů a řeší druhy výdajů. Interaktivně rozdělovali jednotlivé pojmy mezi příjmy a výdaje. Sestavovali rozpočet tří domácností – tří rodin a vyvodili tři druhy rozpočtů. Z daných slov skládali kratičký, smysluplný příběh. Žáci pracovali v rozmanitých skupinách, soutěžili o žetony do měšců a vše zaznamenávali do archů.

III. blok (peníze):

Žáci se v kresleném filmu seznámí s historií a podstatou výměnného obchodu, který vedl časem ke vzniku peněz. Sledovali na názorném příkladu ochranné prvky českých bankovek, také se seznámili s významnými postavami naší české historie na bankovkách. Vysvětlili jsme si podstatu vzniku a fungování banky. Skládali puzzle na téma české bankovky: nominální hodnota – osobnost české historie – kdo je kdo?. Už vědí, jakým způsobem lze provést úhradu, umí vyplnit poštovní poukázku, což si každý vyzkoušel prakticky. Nakonec zábavnou formou ve skupinách dramatizovali návrhy výměnného obchodu.

Evaluační část

1. Reflexe aneb jak jsme to viděli:

Co se nám na projektu líbilo?
• zapojení žáků
• vysoká aktivita a nasazení většiny z nich

Jaká jsou podle nás pozitiva projektu? 

• spolupráce žáků
• upevňování vztahů
• uvědomělé nakládání s penězi

Čím jsme byli naopak zklamáni?
• ničím

Co je potřeba v rámci projektů ještě zvládnout? (V čem to skřípalo?)
• pracovat podle pokynů
• nezdržovat

Výstup projektu

- fotografie z průběhu projektu

- obrázky

- zpracované pracovní listy

Pomůcky cíle

  •          interaktivní tabule
  •          pracovní listy
  •          peníze
  •          obrázky