Kotva
EŽK - Bakaláři
 
 
Rozvrhy
Aktuality
iQLANDIA - celoškolní projekt
16.11.2017

- věda a technika pod hlavičkou Akademie věd ČR - interaktivní výuka

- listopad a prosinec 2017

ŠUM - Škola u moře
7.9.2017

- termín od 15. do 24. 9. 2017

- vyjíždí přihlášení žáci 2. - 9. r.

- org. zaj. ŘŠ

VRSTEVNICKÉ VYUČOVÁNÍ
29.6.2017

POSLEDNÍ PROJEKT LETOŠNÍHO ŠK. R. - aktivní zapojení vrstevníků, kteří pozitivně působí na formování postojů ostatních dětí, svých spolužáků

Skončily závěrečné KP - III. až VIII.
14.6.2017

- po důkladné přípravě "proběhly" pololetní kontrolní práce od 3. do 8. r.

- učitelé "jdou" hodnotit

ŠKOLNÍ VÝLETY
19.6.2017

- OD 19. DO 23. 6. VYJÍŽDĚJÍ VŠECHNY TŘÍDY ŠKOLY

UČENÍ JINAK - IV. + V.
14.6.2017

- EXKURZE DO HISTORICKÉ PRAHY /vlastivěda

UČENÍ JINAK - IX.
9.6.2017

- EXKURZE DO TEREZÍNA /dějepis a výchova k občanství

"MATURITY" - PREZENTACE / VOLNÉ TÉMA + VOLBA OTÁZKY Z HL. PŘEDMĚTŮ
5.6.2017

- 5. + 6. 6. POSLEDNÍ KLASIFIKACE IX. - držíme pěsti

SENÁT A PARLAMENT ČR
31.5.2017

- žáci IX. exkurze s odborným výkladem

Celostátní testování - IX.
15.5.2017

- od 15. do 19. 5. budou testováni žáci IX. třídy z ČJ, AJ, P

- držíme pěsti pro štěstí

Škola v přírodě
14.5.2017

- 14. až 21. 5. vyjíždějí žáci I. + II. třídy do školy v přírodě Žihle

- přejeme pěkné počasí

Český den proti rakovině
10.5.2017

- žluté kytičky s modrou stužkou budou v Březinách i v ulicích Děčína nabízet naši "DEVÁŤÁCI"

Poslední letošní bruslení
16.3.2017

- 16. a 23. 3. poslední letošní bruslení - nezapomeňte na helmu - POVINNÁ!

Rozumíme penězům
14.2.2017

- projektový den žáků 1. stupně

- "Abychom uměli správně hospodařit"/ finanční gramotnost

 

 

Pololetní prázdniny
3.2.2017

- zasloužené

Pololetní kontrolní práce
13.1.2017

- od 13. do 24. 1. budou žáci 3. - 9. ročníku psát pololetní kontrolní práce

- informaci o termínech žáci obdrželi

- příprava probíhá v hodinách, je vhodné i domácí opakování

Projekt Vánoce
1.12.2016

- celoškolní předvánoční projektová výuka/ tradice v ČR i jiných zemích, dekorace, dovednosti přípravy jídel - raut, vánoční besídky s diskotékou

Život není sametový - projekt 2. st.
18.11.2016

- problematika lidských práv, životního prostředí, životního stylu, migrace

"My děti ze stanice ZOO"
31.10.2016

- Městské divadlo Děčín

- žáci 8. a 9. r.

- prevence proti pat. jevům

72 hodin
13.10.2016

- celorepublikové dobrovolnické akce ke zlepšení životního prostředí / chlapci z 8. a 9. r./

Dentální prevence
23.9.2016

- žáci 1. - 8. ročníku

- přednášejí studentky fakulty zubního lékařství

1. PROJEKTOVÝ DEN - 4. - 9. ročník
5.9.2016

"Ústecké podzemí" - civilní obrana

Závěrečné kontrolní práce
31.5.2016

- v termínech od 6. do 16. 6. budou v hlavních předmětech psát žáci KP

MDD - sportovní den
1.6.2016

- Den dětí oslavíme tradičně sportem, soutěžit bude celá škola na školním hřišti

Závěrečné zkoušky "DEVÁŤÁKŮ" 30. + 31. 5.
30.5.2016

30. 5. - PREZENTACE

31. 5. - ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ DLE VOLBY OTÁZKY

Celostátní testování
23.5.2016

 - 23. - 27. 5. budou probíhat celostátní vědomostní testy pro žáky 5. a 7. ročníku

Památník Terezín - IX.
26.5.2016

- žáci IX. ve čtvrtek 26.5. odjíždí na návštěvu Památníku Terezín - národní kulturní památky.

Karel IV. - celoškolní projekt
17.5.2016

- život v době středověku, odkaz "největšího" z Čechů

Nicholas Winton − Síla lidskosti
13.5.2016

"Nicholas Winton − Síla lidskosti" - 8., 9. r., kino Sněžník

Volba povolání - 8. r.
27.4.2016

- návštěva poradenského střediska na Úřadu práce v Děčíně

Jeden svět - 5. až 9. ročník /kino Sněžník
15.4.2016

- festival dokumentárních filmů o lidských právech

Velikonoční raut - 1. st.
23.3.2016

- zdravě i nezdravě ochutnáme tradiční i netradiční velikonoční pokrmy, které si sami uvaříme

Návštěva u Policie ČR - IV.
16.3.2016

- IV. třída jde zjistit jaké to je u Policie ČR

Přednáška Městské policie - pro VII., VIII., IX.
2.3.2016

 -morálka x zákon, návykové látky, hazard

Nejsme všichni stejní
1.3.2016

- projektový den 2. stupně/ etická výchova

2. PLAVECKÝ VÝCVIK - III., IV., V.
25.2.2016

25. 2. - začínáme, pozor na změnu rozvrhu / 10 lekcí - do 12. 5.

SAPERE - celorepubliková soutěž - "Vědět, jak žít"
2.2.2016

2. 2. 2016 - CELOREPUBLIKOVÁ SOUTĚŽ POD HLAVIČKOU MŠMT - životní prostředí, zdravá výživa, pohyb, prevence nemocí, ...

Výuka na Libverdě - 11. 2. 2016
5.2.2016

- tradiční spolupráce v laboratořích Libverdy/ 9. ročník

Únor 2016 - městská a okresní kola soutěží/ olympiád
5.2.2016

- účast žáků, kteří ve školních kolech obsadili "přední" místa - DRŽÍME PĚSTI

Kontrolní pololetní písemné práce
11.1.2016

- v termínu od 11. do 22. 1. 2016, denně max. 1 práce

ADOPCE - M. C. Baldé
15.1.2016

- příspěvek žáků a zaměstnanců na studium africké dívky

- min. 30 Kč 

Brusleni
8.1.2016

Třída III.+IV.+V. - bruslení na zimním stadionu - společný odjezd - 30 Kč/20 Kč autobus + 10 Kč vstupné.

Tradiční vánoční jarmark
16.12.2015

- akce pro rodiče a přátele školy od 16:30 do 18 hod

- sraz žáků i učitelů v 16:10

Plavecký výcvik - 1. + 2. r.
4.12.2015

- začínáme, pozor změna rozvrhu

Učíme se na zámku - 8. 12. 2015
28.11.2015

Vánoce na zámku a výstava - žáci 5.r.

Veletrh vzdělávání 2015 - 1., 2. 12. 2015
28.11.2015

- určeno žáků 8. + 9. r. a jejich rodičům

Autorské čtení v městské knihovně - 3. + 4. r.
27.11.2015

Paní spisovatelka Alena Kastnerová bude dětem číst ze své knihy O líné babičce a z knihyO nevyřáděném dědečkovi.

Zkus to sám
27.11.2015

- projekt pro IX.

Příběhy bezpráví
25.11.2015

- Jeden svět na školách / 2. st.

Zdravé děti
24.11.2015

- projekt pro 5. - 8. r.

Světový den televize
20.11.2015

- projekt. den 1. st.

Za kulturou do kina - celá škola - Píseň moře
16.11.2015

- odchod ze školy

- cena 50,- Kč

Fotografování - 1. stupeň
12.11.2015

1. stupeň /Vánoční tematika - průběžně od 8:30

Den Ekoškol - 2. stupeň
6.11.2015

6. listopadu oslavíme společně s mnoha dalšími Ekoškolami po celém světě Světový den Ekoškol.

  

HC Děčín
4.11.2015

Návštěva HC Děčín, chlapci 1.-3. roč. (8.00)

Halloween ve škole
2.11.2015

Strašidelná či veselá dýně - soutěž

Projekt 72 hodin
20.10.2015

Ukončení projektu 19. 10. 2015

 
 
Mapa webu
A
A
A

Inkluze do škol

Vloženo: 1.9.2016 | Autor: Florianova| Zobrazeno: 3070x | Upravil: Florianova
ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ INKLUZIVNÍ TÝM

Koordinátor inkluze

Mgr. Aneta Morávek Svobodová

Tel.: 733 267 033

E-mail: svobodova@zsbreziny.cz

 

Školní psycholog

Mgr. Monika Zemancová

Tel.: 773 033 095

E-mail: zemancova@specdcbynov.cz

 

Metodik prevence

Bc. Josef Florián

Tel.: 720 411 426

E-mail: florian@zsbreziny.cz

 

Výchovný poradce

Mgr. Lenka Rusová

Tel.: 732 101 310

E-mail: rusova@zsbreziny.cz

 

Stručný popis pracovníků Školního poradenského pracoviště a podpůrných pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří pomáhají učitelům naplňovat inkluzivní vzdělávaní

 

Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy.

Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC)

Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli i rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.

Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka. Individuálně pracuje s dětmi se SVP dle potřeby žáka i školy.

Asistenti

Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není „pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).

Školní asistent – není pedagogický pracovník a není spojen s konkrétním žákem, je pro celou třídu a úzce spolupracuje s třídním učitelem. Pod vedením učitele pomáhá s přípravou na vyučování, s administrativními činnostmi a úpravou pracovního prostředí ve třídě či s organizací školních i mimoškolních akcí tak, aby tyto činnosti nemusel vykonávat učitel sám a mohl se více věnovat výchovně vzdělávací činnosti žáků.

Osobní asistent – většinou není zaměstnancem školy (obvykle je zaměstnáván neziskovou organizací nebo rodiči žáka se zdravotním postižením) a jeho úkolem je pracovat výhradně s konkrétním žákem, ke kterému je přidělen.

Projekt Inkluze do škol

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny ZŠ zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna ŠZ.

Termín realizace: 01. 09. 2016 – 30. 06. 2019

Celkové náklady na projekt: 32 038 227,20 Kč

Partneři projektu: Magistrát města Děčín, všechny základní školy zřizované městem Děčín, Člověk v tísni o.p.s.

Poskytovatel dotace: Strukturální fondy Evropské unie - Evropský sociální fond, Ministerstvo mládeže a tělovýchovy České republiky

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215

Popis projektu:

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny základní školy zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna školského zákona. Projekt má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.

V rámci projektu vznikají na všech základních školách, které jsou partnerem projektu, školní poradenská pracoviště. Ta zahrnují kromě výchovného poradce a školního metodika prevence (tyto pozice již školy mají) i školního psychologa a koordinátora inkluze. Každá škola ještě zaměstná dva školní asistenty, kteří budou pomáhat především pedagogům v 1. ročnících.

Všechny školy zároveň dostanou i metodickou podporu v rámci školení pedagogických pracovníků, kterou pro projekt bude zajišťovat organizace Člověk v tísni. Školnímu poradenskému pracovišti bude v projektu rovněž věnována velká péče a metodické vedení prostřednictvím odborného garanta a metodika experta, kteří budou s jednotlivými pracovišti v kontaktu a jejich činnost koordinovat.

Klíčové aktivity projektu:

  • Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
  • Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
  • Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
  • Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
  • Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.

 V Děčíně 01. 09. 2016                                    Mgr. Věra Floriánová, ředitelka p. o.

                                                            

Inkluze - logo