PARTNEŘI
Kotva
EŽK - Bakaláři
 
 
Rozvrhy
Aktuality
VRSTEVNICKÉ VYUČOVÁNÍ
29.6.2017

POSLEDNÍ PROJEKT LETOŠNÍHO ŠK. R. - aktivní zapojení vrstevníků, kteří pozitivně působí na formování postojů ostatních dětí, svých spolužáků

Skončily závěrečné KP - III. až VIII.
14.6.2017

- po důkladné přípravě "proběhly" pololetní kontrolní práce od 3. do 8. r.

- učitelé "jdou" hodnotit

ŠKOLNÍ VÝLETY
19.6.2017

- OD 19. DO 23. 6. VYJÍŽDĚJÍ VŠECHNY TŘÍDY ŠKOLY

UČENÍ JINAK - IV. + V.
14.6.2017

- EXKURZE DO HISTORICKÉ PRAHY /vlastivěda

UČENÍ JINAK - IX.
9.6.2017

- EXKURZE DO TEREZÍNA /dějepis a výchova k občanství

"MATURITY" - PREZENTACE / VOLNÉ TÉMA + VOLBA OTÁZKY Z HL. PŘEDMĚTŮ
5.6.2017

- 5. + 6. 6. POSLEDNÍ KLASIFIKACE IX. - držíme pěsti

SENÁT A PARLAMENT ČR
31.5.2017

- žáci IX. exkurze s odborným výkladem

Celostátní testování - IX.
15.5.2017

- od 15. do 19. 5. budou testováni žáci IX. třídy z ČJ, AJ, P

- držíme pěsti pro štěstí

Škola v přírodě
14.5.2017

- 14. až 21. 5. vyjíždějí žáci I. + II. třídy do školy v přírodě Žihle

- přejeme pěkné počasí

Český den proti rakovině
10.5.2017

- žluté kytičky s modrou stužkou budou v Březinách i v ulicích Děčína nabízet naši "DEVÁŤÁCI"

Poslední letošní bruslení
16.3.2017

- 16. a 23. 3. poslední letošní bruslení - nezapomeňte na helmu - POVINNÁ!

Rozumíme penězům
14.2.2017

- projektový den žáků 1. stupně

- "Abychom uměli správně hospodařit"/ finanční gramotnost

 

 

Pololetní prázdniny
3.2.2017

- zasloužené

Pololetní kontrolní práce
13.1.2017

- od 13. do 24. 1. budou žáci 3. - 9. ročníku psát pololetní kontrolní práce

- informaci o termínech žáci obdrželi

- příprava probíhá v hodinách, je vhodné i domácí opakování

Projekt Vánoce
1.12.2016

- celoškolní předvánoční projektová výuka/ tradice v ČR i jiných zemích, dekorace, dovednosti přípravy jídel - raut, vánoční besídky s diskotékou

Život není sametový - projekt 2. st.
18.11.2016

- problematika lidských práv, životního prostředí, životního stylu, migrace

"My děti ze stanice ZOO"
31.10.2016

- Městské divadlo Děčín

- žáci 8. a 9. r.

- prevence proti pat. jevům

72 hodin
13.10.2016

- celorepublikové dobrovolnické akce ke zlepšení životního prostředí / chlapci z 8. a 9. r./

Dentální prevence
23.9.2016

- žáci 1. - 8. ročníku

- přednášejí studentky fakulty zubního lékařství

1. PROJEKTOVÝ DEN - 4. - 9. ročník
5.9.2016

"Ústecké podzemí" - civilní obrana

Závěrečné kontrolní práce
31.5.2016

- v termínech od 6. do 16. 6. budou v hlavních předmětech psát žáci KP

MDD - sportovní den
1.6.2016

- Den dětí oslavíme tradičně sportem, soutěžit bude celá škola na školním hřišti

Závěrečné zkoušky "DEVÁŤÁKŮ" 30. + 31. 5.
30.5.2016

30. 5. - PREZENTACE

31. 5. - ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ DLE VOLBY OTÁZKY

Celostátní testování
23.5.2016

 - 23. - 27. 5. budou probíhat celostátní vědomostní testy pro žáky 5. a 7. ročníku

Památník Terezín - IX.
26.5.2016

- žáci IX. ve čtvrtek 26.5. odjíždí na návštěvu Památníku Terezín - národní kulturní památky.

Karel IV. - celoškolní projekt
17.5.2016

- život v době středověku, odkaz "největšího" z Čechů

Nicholas Winton − Síla lidskosti
13.5.2016

"Nicholas Winton − Síla lidskosti" - 8., 9. r., kino Sněžník

Volba povolání - 8. r.
27.4.2016

- návštěva poradenského střediska na Úřadu práce v Děčíně

Jeden svět - 5. až 9. ročník /kino Sněžník
15.4.2016

- festival dokumentárních filmů o lidských právech

Velikonoční raut - 1. st.
23.3.2016

- zdravě i nezdravě ochutnáme tradiční i netradiční velikonoční pokrmy, které si sami uvaříme

Návštěva u Policie ČR - IV.
16.3.2016

- IV. třída jde zjistit jaké to je u Policie ČR

Přednáška Městské policie - pro VII., VIII., IX.
2.3.2016

 -morálka x zákon, návykové látky, hazard

Nejsme všichni stejní
1.3.2016

- projektový den 2. stupně/ etická výchova

2. PLAVECKÝ VÝCVIK - III., IV., V.
25.2.2016

25. 2. - začínáme, pozor na změnu rozvrhu / 10 lekcí - do 12. 5.

SAPERE - celorepubliková soutěž - "Vědět, jak žít"
2.2.2016

2. 2. 2016 - CELOREPUBLIKOVÁ SOUTĚŽ POD HLAVIČKOU MŠMT - životní prostředí, zdravá výživa, pohyb, prevence nemocí, ...

Výuka na Libverdě - 11. 2. 2016
5.2.2016

- tradiční spolupráce v laboratořích Libverdy/ 9. ročník

Únor 2016 - městská a okresní kola soutěží/ olympiád
5.2.2016

- účast žáků, kteří ve školních kolech obsadili "přední" místa - DRŽÍME PĚSTI

Kontrolní pololetní písemné práce
11.1.2016

- v termínu od 11. do 22. 1. 2016, denně max. 1 práce

ADOPCE - M. C. Baldé
15.1.2016

- příspěvek žáků a zaměstnanců na studium africké dívky

- min. 30 Kč 

Brusleni
8.1.2016

Třída III.+IV.+V. - bruslení na zimním stadionu - společný odjezd - 30 Kč/20 Kč autobus + 10 Kč vstupné.

Tradiční vánoční jarmark
16.12.2015

- akce pro rodiče a přátele školy od 16:30 do 18 hod

- sraz žáků i učitelů v 16:10

Plavecký výcvik - 1. + 2. r.
4.12.2015

- začínáme, pozor změna rozvrhu

Učíme se na zámku - 8. 12. 2015
28.11.2015

Vánoce na zámku a výstava - žáci 5.r.

Veletrh vzdělávání 2015 - 1., 2. 12. 2015
28.11.2015

- určeno žáků 8. + 9. r. a jejich rodičům

Autorské čtení v městské knihovně - 3. + 4. r.
27.11.2015

Paní spisovatelka Alena Kastnerová bude dětem číst ze své knihy O líné babičce a z knihyO nevyřáděném dědečkovi.

Zkus to sám
27.11.2015

- projekt pro IX.

Příběhy bezpráví
25.11.2015

- Jeden svět na školách / 2. st.

Zdravé děti
24.11.2015

- projekt pro 5. - 8. r.

Světový den televize
20.11.2015

- projekt. den 1. st.

Za kulturou do kina - celá škola - Píseň moře
16.11.2015

- odchod ze školy

- cena 50,- Kč

Fotografování - 1. stupeň
12.11.2015

1. stupeň /Vánoční tematika - průběžně od 8:30

Den Ekoškol - 2. stupeň
6.11.2015

6. listopadu oslavíme společně s mnoha dalšími Ekoškolami po celém světě Světový den Ekoškol.

  

HC Děčín
4.11.2015

Návštěva HC Děčín, chlapci 1.-3. roč. (8.00)

Halloween ve škole
2.11.2015

Strašidelná či veselá dýně - soutěž

Projekt 72 hodin
20.10.2015

Ukončení projektu 19. 10. 2015

 
 
Mapa webu
A
A
A

Světový den televize - projekt 1. st.

Vloženo: 20.11.2015 | Autor: Florianova | Zobrazeno: 1922x
Datum konání: 20. 11. 2015 Místo konání: jednotlivé třídy I. stupně Skupiny: žáci jsou rozděleni ve skupinách po ročnících 2. – 5., nejmladší žáci školy byli rozděleni v ostatních ročnících Vzdělávací oblast: Český jazyk – KaSV, JV, LV

Rozvíjeny byly hlavně tyto KLÍČOVÉ KOMPETENCE:

-          komunikativní - žáci se zdokonalovali v mluvené řeči, ústním vyjadřování

-          k řešení problémů - žáci se učili aktivně reagovat na určitou situaci

-          sociální a personální - žáci při skupinové práci rozvíjeli své schopnosti spolupracovat, ocenit snahu a úspěch jiných

-          občanské - žáci umožňovali vyjádřit vlastní názor ostatních na různé situace spojené s moderováním

-          pracovní - žáci se učili spravedlivé a účelné dělbě práce při práci ve skupině

 

PRŮŘEZOVÁ TÉMATA:

-          osobnostní a sociální výchova – žáci rozvíjeli základní dovednosti dobré komunikace a k tomu příslušné vědomosti

-          výchova demokratického občana – žáci rozvíjeli a podporovali komunikativní, formulační, argumentační schopnosti a dovednosti

-          mediální výchova – žáci zvládali schopnost úspěšně a samostatně se zapojit do mediální komunikace,     rozvíjeli komunikační schopnost, zvláště při veřejném vystupování a stylizaci a mluveného textu,                     interpretovali vztah mediálních sdělení a reality, fungování a vliv medií na společnost, pracovali                     v realizačním týmu, tvořili mediální sdělení

 

1./ MODERÁTOR

Anotace: cílem aktivity je seznámit žáky s významem moderátora pro vysílání televize, vysvětlit pojem moderátor, rozdíl mezi moderátorem, komentátorem, hlasatelem a reportérem

Očekávané výstupy:

žáci budou aktivně poznávat známé moderátory a jejich pořady, zamyslí se nad schopnostmi, které moderátor musí mít, v týmu se pokusí správně najít rozdíl mezi moderátorem, hlasatelem, reportérem a komentátorem, zdokonalí se ve skupinové práci, vyzkouší si improvizované moderování

Cíl-žáci: se seznámí z blízka s prací moderátora, který je neodmyslitelnou součástí televize, chápou rozdíl mezi komentátorem, reportérem, moderátorem či hlasatelem

Pomůcky: pracovní list, obrázky moderátorů a názvy pořadů, mikrofon

Postup:      

-          seznámení s povoláním moderátor

-          poznávání moderátorů a přiřazování pořadů, které moderovali

-          vyvození vlastností a schopností, které moderátor musí mít

-          příprava před moderováním – jazykolamy, uvolnění mluvidel aj. cvičení

-          improvizované moderování na určité téma

-          práce ve skupině – rozlišení moderátor, komentátor, hlasatel, reportér

-          společná kontrola skupinové práce

                                                                     

2./ HISTORIE

PROVEDENÍ:

-          Seznámení skupiny s tématem daného stanoviště a obsahem projektové části

-          Prezentace s výkladem 

-          PL – historie

-          PL – "Jak znáte české pohádky?"

-          Ukázka z přírodovědného Večerníčka: Tuláček a  Vydrýsek

-          Zhodnocení – skupin, zda se jim dařilo správně vyplnit PL, co bylo pro ně obtížné nebo naopak.             Odměnou je zejména pro nejmladší žáky omalovánka.

 

VÝSTUPY – žák: 

-          seznamuje se s počátky televize a jejího prvního vysílání ve světě i v bývalé ČSSR

-          využívá dovednosti pozorného naslouchání a poté zpracovává připravené pracovní listy z historie, které navazují na prezentaci

-          respektuje základní pravidla práce ve skupině

 

3./ REKLAMA

Anotace 

Cílem aktivity je seznámit žáky s vysíláním televize, vysvětlit pojem reklama, začlenění reklamy do vysílání televize, ukázky reklam. Zabývá se rolí reklamy v životě lidí, ovlivňování při rozhodování, jak nepodlehnout lákavému reklamnímu sdělení.

Očekávané výstupy

Žáci budou aktivně v ukázkách rozpoznávat manipulaci v reklamě, zamyslí se nad zkušeností s reklamou a v realizačním týmu se pokusí vymyslet seriózní reklamu. Zdokonalí se ve skupinové práci; naučí se, jak prezentovat své výsledky. Osvojí si práci s informacemi, které získali.

Cíl-žáci: se seznámí z blízka s reklamou, která je součástí sledování televize, chápou komplikovaný rozměr reklamy, př. klamavé reklamy

Pomůcky: pracovní list, prezentace o reklamě, ukázky reklam

Postup:      

-          seznámení s prvním vysíláním televize ve světě i u nás

-          pojem REKLAMA, její účel, druhy reklamy, historie reklamy

-          vlastní zkušenosti s reklamou – př., ukázky druhů reklamy

-          příklady historické a současné reklamy - video

-          kvíz s reklamou

-          pracovní list a jeho vypracování

-          vytvoření vlastní reklamy – předvedení (dramatizace)

 

4./ VIDEO/FILM

Očekávané výstupy

Žáci budou aktivně v ukázkách rozpoznávat druh záběru, zamyslí se nad rozdělením jednotlivých činností při tvorbě videa a v realizačním týmu, zinscenují úryvek z pohádky Dešťová víla. Zdokonalí se ve skupinové práci. Nabydou zkušenost s vystupováním před publikem, osvojí si práci s textem v podobě scénáře.

Cíl: žák se z blízka seznámí s tvorbou filmu a vnímá zásadní aspekty tvorby filmu.

Pomůcky: scénář, prezentace na téma video/film, ukázka pohádky, rekvizity.

Postup:      

-          seznámení se scénářem;

-          vlastní zkušenosti s natáčením videa;

-          ukázky filmových záběrů;

-          kvíz – ukázky filmových záběrů;

-          osoby spojené s tvorbou filmu;

-          herecké ztvárnění ukázky z pohádky Dešťová víla;

-          zhlédnutí zinscenované ukázky z pohádky.

  

Hodnocení

Projekt se velmi vydařil, byly splněny všechny dané cíle. Žáci i učitelé se velice bavili.

Projekt přinesl všem mnoho zajímavých a někdy i nečekaných poznatků a zážitků.

                         

Zpracovaly:

Mgr. D. Jandačová, Mgr. L. Rusová, Mgr. J. Charvátová, Bc. D. Švarcrová, DiS